June 08, 2020

ATASI MASALAH HB LOW DI KALANGAN IBU HAMIL

Masalah Hb Low Di Kalangan Ibu Hamil | Memang selalu kita dengar ibu-ibu hamil mengadukan masalah hb low.

Kesian bila hb low sebab ibu akan cepat rasa letih, lesu.

Dan yang bahaya ialah baby dalam rahim kekurangan oksigen dan zat. Ibu pula berisiko untuk mengalami komplikasi semasa bersalin.

Risiko Hb Low Kepada Bayi Dan Ibu :
  • Bayi kekurangan oksigen
  • Risiko melahirkan bayi pramatang
  • Ibu boleh pitam, pengsan, dan mudah letih
  • Keguguran
  • Risiko komplikasi semasa bersalin seperti tumpah darah yang boleh membawa kematian
Tumpah darah bukan perkara main-main. Sebab itu nurse dan doktor akan bising bila hb kita low semasa check up. Sebab ada risiko semasa hamil dan semasa bersalin.

Terbaca Sharing Tumpah Darah di Fb
Saya ada terbaca sharing seorang sahabat facebook tentang pengalaman beliau tumpah darah.

Kata beliau, beliau ada masalah hb low. Semasa nak bersalin, bukaan 5cm dan tak buka lagi. Tapi CTG cantik semuanya. Doktor dah suruh bersedia untuk czer kerana bukaan masih sama.

Dengan izin Allah, beliau tak perlu czer kerana tiba-tiba bukaan terbuka ke 10cm. Beliau dapat bersalin secara normal. Namun, masa proses jahit, darah membuak keluar.

Beliau pengsan selama 4 jam. Dan jika tam silap saya, beliau di masukkan darah sebanyak 1.5 liter bersamaan 5 beg.

Alhamdulillah seminggu beliau masuk wad. Kemudian dibenarkan keluar. Beliau juga pesan agar jaga-jaga dengan hb low. Kerana beliau sendiri dah rasa sakitnya bila tumlah darah kerana hb low.

Pengalaman Sendiri Hb Low
Saya sendiri ada masalah hb low semasa mengandung anak kedua. Hb saya sangat low selama 4 kali check up. Bacaan hb masa tu 6-7 je. 4 kali check up pun sama. Sampai doctor 'ugut' kalau tak naik jugak kena datang klink hari-hari amik injection!

Saya pun pelik kenapa hb tak naik-naik. Dah macam-macam makan. Kurma, susu, delima, sayur-sayuran hijau, ikan, daging dan sebagainya. Kopi, teh saya elakkkan.

Tapi hb tetap low.

Akhirnya..
Akhirnya masalah hb low selesai asbab Vitalea. Syukur dipertemukan dengan Vitalea. Tak sangka, next check up (tak sampai sebulan), hb NAIK ke bacaan 12 ++. Terkejut doctor.

"Alhamdulilah selamat awak tak kena inject", kata doktor 😆

Saya sangat impress dengan Vitalea. Terus saya order lagi vitamin Shaklee yang lain seperti ESP. Dan kemudian saya teruskan dengan consume Set Ibu Pantang Shaklee dan Set Menyusu.

Vitalea With Iron Formula

Jom kita tengok apa vitamin dalam Set Ibu Hamil Shaklee :

👉 Asid folic (B-Complex Shaklee) adalah bertujuan untuk melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang.

👉 Zat Besi ( VitaLea Iron Formula ) membantu mencegah anemia ( kekurangan darah merah ) dan masalah dengan sel darah merah seterusnya mengurangkan risiko kelahiran pramatang dan kurang berat badan ketika hamil.

👉 EPA/DHA ( Omega Guard ) membantu dalam perkembangan otak bayi dalam kandungan seterusnya membantu mengawal tekanan darah ibu dan melancarkan peredaran darah ibu. Juga membantu mengawal kenaikan berat badan si ibu semasa hamil.

👉 Kalsium (Ostematrix ) yang membantu menenangkan sistem saraf dan otot .. serta membantu melancarkan peredaran darah. Mengelakkan kekejangan dan sembelit seterusnya membantu perkembangan tulang dan gigi ibu dan bayi.

👉 Vitamin C (Sustained Release Vita-C Plus) membantu meningkatkan sistem pertahanan badan (sistem imunisasi badan), berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

👉 Protein (Energizing Soy Protein) membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan, memberi rasa kenyang lebih lama pada si ibu, cergas dan bertenaga. Seterusnya kulit baby yang bakal lahir juga lebih cantik dan sihat.

Dalam masa yang sama ibu mengandung wajib menjaga pemakanan seimbang dan bernutrisi tinggi.

Jom kita lihat Testimoni Set Ibu Hamil Shaklee ❤










Anda ada masalah hb low? Jangan berlengah lagi, boleh ikhtiar dengan Vitalea Shaklee.

Nak dapatkan vitamin Shaklee? Boleh hubungi saya melalui whatsapp seperti di bawah untuk dapatkan free consultation. ❤

Daftar Sebagai Ahli Shaklee Untuk Penjimatan Hebat

Bayaran ahli ini hanya RM35 atau Free Membership dengan belian produk minimum 100uv (lebih kurang RM400 ++ mengikut jenis produk). Renew membership secara percuma dan automatik setiap tahun pada harijadi anda.

Dengan syarat ada buat belian walau pun 1 produk sahaja dalam masa 3 bulan sebelum tarikh lahir anda. Mudah kan? Dan sangat berbaloi.

BAGAIMANA BELI SHAKLEE PADA HARGA MURAH? 

Ingin dapatkan Diskaun Harga Ahli 15%-33%? Daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee dan nikmati potongan harga yang menjimatkan.

Bagaimana untuk mendaftar sebagai Ahli Shaklee? Mudah sahaja anda klik pada gambar di bawah “JOIN NOW” untuk daftar sendiri keahlian anda.


Klik di sini untuk Daftar Sebagai Ahli Shaklee Untuk Lebih Penjimatan

ATAU, anda boleh whatsapp saya untuk saya daftarkan dan untuk buat belian produk.


===========

CARA ORDER :
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke +60167113576

Link whatsapp, KLIK > Klik untuk terus ke Whatsapp

Setiap customer yang membeli produk Shaklee dari saya boleh dapatkan free consultation dari saya.

COD Shaklee Kulai, COD Shaklee Senai, COD Shaklee Skudai, COD Shaklee Taman Universiti, COD Shaklee Tampoi, COD Shaklee Bandar Baru Uda, COD Shaklee Kota Tinggi, COD Shaklee Johor Bahru, COD Shaklee Pasir Gudang, COD Shaklee Singapura (Singapore)
  • Email : suhaily.aj@gmail.com
  • Like Fb Fanpage : Success Familia
  • Instagram : el_naomie
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'..

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...