April 03, 2013

SET G : ALLERGY/RESDUNG

ALLERGIK ???

Alahan/ allergy bermaksud 'perubahan aktiviti'. Ia juga dikenali sebagai tindak balas hipersensitif dan berlaku apabila sistem pertahanan badan bertindak balas terhadap bahan asing yang memasuki badan melalui kulit, paru-paru, tertelan atau tercucuk.

Reaksi alahan boleh jadi ringan atau serius dan berlaku dalam sekelip mata atau beberapa minit selepas terdedah kepada alergen, tetapi sebahagiannya boleh berlaku selepas beberapa hari atau beberapa minggu. 

Anafilaksis merupakan tindakbalas alahan yang sangat teruk dan boleh berlaku secara tiba-tiba dalam masa beberapa minit selepas terdedah kepada alergen. Ia membawa kepada kejutan anafilaksis dan boleh menyebabkan kematian dalam masa 15 minit jika tidak mendapat rawatan perubatan. 

Set G ini untuk anda yang mempunyai masalah asthma, sinus, alergi, gegata & eczema. Sesuai untuk semua peringkat sama ada dewasa, remaja serta warga emas. Set ini tidak sesuai untuk mereka yang sedang mengandung kerana ia mengandungi alfalfa.

Alfalfa
-Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis.
-Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.

Vitamin C/Nutriferon
-Imunisasi badan

B Complex
-melancarkan pengaliran oksigen,menstabilkan hormon & anti stress
-sistem Penyerapan Bioaktif yang unik yang membolehkan Vitaman B lebih mudah diserap oleh sistem tubuh.
-mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease 
 
Berminat Untuk Mencuba??? 

♥ Shaklee Independent Distributor (ID No :: 906151 
♥ Contact No : 016-711 3576 
♥ email : suhaily.aj@gmail.com 
♥ PM di FB : El Naomie

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...