May 26, 2013

SUSU IBU KURANG?? IBU LEMAH TIDAK BERTENAGA?

Assalamualaikum/salam sejahtera semua, Harap semua dalam keadaan LUARBIASA baik :)

Alangkah bahagianya menjadi seorang ibu apatah lagi dapat menyusui sendiri bayi yang dilahirkan. Secara lahiriahnya setiap ibu mampu menyusui sendiri anaknya. Susu Ibu merupakan makanan terbaik bayi anda. Ia mengandungi khasiat pemakanan yang seimbang untuk tumbesaran dan perkembangan bayi bagi memastikannya membesar dengan sihat.
 
Akan tetapi anda ada masalah dalam penyusuan susu ibu? Dah pelbagai cara dilakukan tetapi hasilnya tetap sama walau telah direct feeding pada bayi dan kerap mengepam? Susu berkurangan, badan ibu letih tidak bermaya?

Jangan putus asa ibu-ibu semua, kemungkinan ia berpunca daripada kekurangan nutrisi pada diri ibu sendiri.
Mari tingkatkan kesihatan ibu-ibu dengan pengambilan makanan tambahan/vitamin secara konsisten.

Saya serta ramai lagi ibu-ibu di luar sana yang telah mencuba dan berpuas hati.

Dapatkan segera supplement penting untuk menjaga kesihatan ibu dan berikan yang terbaik untuk si manja anda.


ESP (PROTEIN)
Bayi memerlukan protein yang banyak utk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik spt protein susu soya di dalam diet penyusuan anda amat penting utk pengeluaran susu. Protein membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang2nya tiga hidangan protein berkhasiat sehari.


OSTEMATRIX(KALSIUM)
Tahukah anda : 40peratus drpd susu ibu adalah KALSIUM? Kalsium diperlukan untuk membina TULANG yang sihat dan pertumbuhan GIGI bayi.
Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.


VITALEA(MULTIVITAMIN)
Multivitamin menyediakan vitamin dan minarel penting untuk para ibu yang mana ianya tidak boleh diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh. 

VITAMIN B COMPLEXS
Merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisme yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat.

ALFALFA
Mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zinc dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

##Sekiranya anda ada masalah atau kekangan kewangan, jangan risau, anda boleh memilih mengikut budget. Yang penting,cuba dulu, insyaAllah akan berpuashati dgn hasilnya.


Berminat Untuk Mencuba??? 
♥ Shaklee Independent Distributor (ID No : 906151) 
♥ Contact No : 016-711 3576 
♥ email : suhaily.aj@gmail.com 
♥ PM di FB : El Naomie

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...