November 06, 2013

Atasi Masalah Gastrik Dengan Supplement Semulajadi Shaklee


Assalamualaikum/ Salam Sejahtera semua ^_^

Anda selalu sakit perut seakan-akan pedih?? Adakah itu salah satu simptom gastrik??? Teruskan pembacaan untuk mengenali apakah itu gastrik dan simptom nya.

Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut kita. Di dalam perut kita, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mucus pelindung di permukaan perut.

Penyakit gastrik merupakan penyakit yang kian berleluasa. Alhamdulilah dengan izin Allah swt , penyakit gastrik ini boleh dirawati dan tidak seharusnya menyebabkan anda risau. Namun, sebelum rawatan dimulakan, punca penyakit gastrik dalam seseorang itu harus disiasat terlebih dahulu supaya kita dapat mengambil langkah-langkah untuk mengelakkan kehilangan lapisan mucus pelindung perut lagi.

Punca-punca Gastrik
Gastrik selalunya disebabkan oleh mengambil ubat-ubatan yang tertentu secara berlebihan. Ubat-ubatan tersebut adalah seperti ubat aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). Selain itu, penyalahgunaan alcohol dan jangkitan bakteria Helicobacter pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. Gastrik turut boleh disebabkan oleh anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum racun, stress ekstrem dan jangkitan virus yang tertentu.

Simptom-simptom Gastrik
Terdapat ramai pesakit gastrik yang tidak mengalami sebarang symptom. Namun, kewujudan penyakit gastrik ini akan tetap menyebabkan kerosakan kepada dinding perut dan seterusnya menyebabkan kesan-kesan buruk yang lebih serius seperti pendarahan di dinding perut. Selalunya, pesakit gastrik akan mengalami symptom-simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah.

Jikalau penyakit gastrik bertambah sehingga berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut, pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah. Symptom tersebut menandakan penyakit gastrik itu sudah menjadi tahap yang sangat serius dan pesakit tersebut harus dibawa ke klinik atau hospital secepat mungkin.

Supplement Shaklee untuk membantu mengatasi masalah gastric:
SET GASTRIK SHAKLEE
SET GASTRIC
Ostematrix
~ vitamin yang mengandungi kalsium dengan magnesium dan vitamin D
~ membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati
~ kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sesiapa yang memang gemar minum susu adalah jarang untuk mendapat gastrik.

B Complex
~ bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengatasi sakit gastrik anda
~ melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita
~ berlainan sifat dengan pain killer yang hanya bersifat menghilangkan kesakitan yang sementara. Jadi tak perlulah makan pain killer lagi.

Energizing Soy Protein (ESP)
~Sumber protein unggul daripada kacang soya dalam ESP merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
~ nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan

Berminat Untuk Mencuba??? 
♥ Shaklee Independent Distributor (ID No : 906151) 
(id diperlukan jika anda beli sendiri di branch) 
♥ Contact No : 016-711 3576 
♥ email : suhaily.aj@gmail.com 
♥ PM di FB : El Naomie

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...