December 04, 2013

Selesaikan Masalah Jerawat Dengan Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua ^_^

Ramai antara kita yang mengalami masalah JERAWAT. Ada yang mengalami jerawat akibat:
  • PERUBAHAN HORMON atau/dan
  •  ada pula yang mengalami jerawat kerana faktor TOKSIN yang banyak berkumpul dalam badan.
Bukan remaja sahaja yang selalu mengalami masalah hormon tidak stabil disebabkan proses tumbesaran, ketidakseimbangan hormon juga berlaku kepada orang dewasa. 

Secara umumnya, pertumbuhan jerawat berpunca daripada pengeluaran hormon androgen yang menstimulasikan kelenjar Sebaceous dan menyebabkan kelenjar tersebut membesar atau mengembang. Penghasilan hormon androgen menghasilkan sebum yang menjadikan kulit kita lembut dan kalis air. ini terjadi kerana sebum yang terkumpul dan tersumbat di dalam liang roma kulit akan dijangkiti bakteria dan sel kulit mati. Maksudnya, lebih banyak sebum yang dihasilkan oleh hormon androgen, lebih tinggi potensi untuk kulit seseorang itu ditumbuhi jerawat.


Antara masalah lain yang turut menyebabkan ketidakseimbangan hormon kepada orang dewasa ialah:
1. Pertumbuhan semula jerawat buat pertama kali setelah sekian lama kulit tidak berjerawat boleh disebabkan oleh PMS, Peri Menopause dan juga Menopause.
2. Kelainan pengeluaran hormon dalam tempoh kehamilan atau sewaktu kitaran menstrual.
3. PCOS ( Polycyctic Ovarian Syndrome ) dimana pesakit mengalami masalah petumbuhan atau keguguran rambut, kulit di sekeliling ketiak atau lipatan-lipatan kulit pada tubuh menjadi lebih gelap, dan kegemukan pada kawasan perut .
Untuk Masalah jerawat yang di sebabkan oleh hormon seperti jerawat ketika period atau untuk remaja dimana berlaku perubahan hormon, supplement untuk membantu masalah ini adalah : Gla Complex dan Vitamin E

Tips Pemakanan Mengawal Jerawat
Hormon yg tidak stabil boleh menyebabkan jerawat susah dikawal. Utk mengawal kestabilan hormon, amalkan pengambilan GLA

(sumber dari Borage Seed) dan Omega -3 Fatty acid.

Omega Guard, GLA Complex
OMEGA GUARD


GLA COMPLEX
Produk Shaklee mampu membantu anda menyelesaikan masalah ini dan membantu ada mengecutkan jerawat anda.

Jika anda mengambil bersama Vitamin E dan Energizing Soy Protein (ESP) pasti kesannya lebih hebat!!

Ini kerana Vitamin E adalah antioksidan yang kuat dan membantu merawat parut. ESP pula mengandungi asid amino yang perlu dalam membina kulit, otot, kuku dan sebagainya. Selain itu juga mengurangkan kesan parut.


GLA Complex ini bukan saja dapat mengimbangi masalah hormon yang dihadapi wanita, masalah period cycle, malah boleh membantu untuk kehamilan dan mencantikkan kulit dalam masa yang sama.
Untuk Maklumat lanjut tentang keahlian /Pembeliaan produk@menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Perunding Vitamin Anda 

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 906151] 
♥ Contact No : 016-7113576 
♥ Email : suhaily.aj@gmail.com 
LIKE MY FanPage: El Naomie Vitamin's House

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...