June 11, 2014

KENAPA ESP BAGUS? HEBAT dan BERBALOI

Assalamualaikum dan Salam Sayang semua, hari ni nak sharing mengenai ESP (Energizing Soy Protein) pula. Kalau nak tau ESP ni merupakan produk terlaris dalam rangkaian Shaklee.
PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU,BBU,SKUDAI DAN KULAIJAYA
ESP
Berapa harga 1KG kacang soya yang biasa anda beli di pasar atau hypermarket?? rm5? rm10? Lepas tu balik rumah, kena rendam kacang soya dulu, kena pisahkan kulit, masak pada suhu yang tinggi atau rendah dan kena kisar dan tapis. Saya pernah buat dan rupanya renyah juga nak masak air soya, lepas tu tak jadi minum sebab masak pada suhu tak terkawal jadi bau tengik dan berserdak sebab tak buang kulit hehehe..Pendek kata saya buat susu soya tak sedap dan tak menjadi.

Sekarang saya dah tak nak masak sendiri hehe...saya beli KACANG SOYA 30KG DALAM 1 CANISTER. Pagi-pagi hanya bancuh dengan air sejuk atau suhu bawah 40'c dan shake terus minum :)

Berkualiti, Selamat, Sedap dan Berbaloi!! 30kg kacang soya dalam 1 canister, sebab tu ramai yang pilih ESP ni.. Istimewanya kerana kacang soyanya jenis non gmo, ditanam secara semulajadi, di masak pada suhu yang rendah dan stabil agar kacang soya tidak berubah secara genetik dan kualiti serta khasiatnya terpelihara.
PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU,BBU,SKUDAI DAN KULAIJAYA
ESP sebagai minuman harian
SOALAN-SOALAN YG BIASA DITANYA TENTANG ESP
Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

Siapakah yang boleh amalkan meminum ESP?
♡ Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
♡ Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
♡ Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
♡ Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
♡ Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
♡ DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!

Apakah kebaikan dan kelebihan lain ESP ini?
♡ Membantu pembentukan sel-sel baru.
♡ Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
♡ Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
♡ Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
♡ Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.
•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●

INFO MENGENAI KEPENTINGAN PROTEIN UNTUK BADAN KITA
25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN.
Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.
Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:
SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Ingin tahu mengapa? Sebabnya PROTEIN adalah makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

Setiap hari, anda akan makan lauk-lauk yang mengandungi sumber protein bukan? Seperti ayam, daging, telur, ikan, kekacang dan banyak lagi.

TETAPI, Tahukah anda yang sebenarnya PROTEIN ini sangat MUDAH TERMUSNAH apabila dikenakan SUHU TINGGI?
Contohnya anda goreng ikan. Berapa banyak PROTEIN yang tinggal? Anda tak tahu kan? 

JADI,  pengambilan ESP sebagai sumber PROTEIN yang lebih berkualiti adalah langkah yang bijak dan tepat. Oh! Semestinya ESP mematuhi kriteria pemilihan soya yang selamat. Paling penting, ESP sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM.

RAMAI YANG TELAH MERASA KEBAIKAN DAN BETAPA BAGUSNYA ESP SELEPAS MENGAMBIL SECARA KONSISTEN SELAMA 3 HINGGA 4 MINGGU. Ada yang kata, kulit makin licinlah, kulit makin lembut, parut jerawat makin pudar, rambut dah kurang gugur, susu makin banyak, suami makin sayang dan macam-macam lagi!

Pengedar Sah Shaklee Anda,
call/sms/whatsapp : 016-7113576
Cod area : Johor Bahru, BBU,Kulaijaya
Poslaju ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak


Hubungi saya jika anda mahu menjana pendapatan sehingga 5 angka dengan bisnes Shaklee

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'


LIKE MY FanPage: El Naomie Vitamin's House


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment