November 23, 2014

MENGATASI SAKIT SENGGUGUT DAN PERIOD TIDAK TERATUR

Mengatasi Sakit Senggugut dan Period Tidak Teratur : Sakit senggugut ini biasa dialami oleh wanita terutamanya anak-anak remaja. Namun ada juga wanita yang mengalaminya walaupun selepas berkahwin dan melahirkan anak.

Saya juga tidak terkecuali mengalami masalah sakit senggugut sejak di bangku persekolahan. Setiap bulan pasti ada 1 hari saya akan tidak hadir ke sekolah kerana sakit senggugut dan badan sangat lemah. Biasanya bila saya tidak tahan sangat, saya akan ambil pil menstrual yang bewarna pink.

Seperti yang kita semua tahu, pengambilan ubat tidak digalakkan kerana memberi kesan jangka masa panjang kepada badan kita. Jadi saya hanya ambil ketika betul-betul perlu.

Setelah saya bekerja juga, saya masih mengalami senggugut. Senggugut sebenarnya bukan lah satu penyakit tetapi satu proses pengecutan untuk membuang darah haid.

Kini saya jumpa penawarnya dan mahu berkongsi dengan kawan-kawan semua. Saya hanya perlu amalkan vitamin semulajadi GLA Complex dan Ostematrix (kalsium).

Alhamdulillah, ramai yang memberi feedback positif dan saya sendiri rasa perbezaannya. Badan juga rasa segar dan bertenaga tidak seperti sebelum ini. Pengambilan kalsium yang cukup sangat penting untuk wanita kerana wanita mengalami menstrual, mengandung, melahirkan dan menyusukan yang memerlukan kandungan kalsium yang tinggi.

Jika kalsium kurang, badan akan mengambil atau 'mencuri' kalsium daripada tulang. Ini yang perlu kita elak supaya tidak kena pra osteoporosis.

Jika senggugut itu terlalu serius, di sarankan untuk membuat pemeriksaan doktor bagi mengesan jika ada penyakit lain.

Ikhtiar dengan pengambilan GLA Complex dan Ostematrix untuk membantu mengatasi masalah senggugut anda.

Hubungi saya,
Perunding Vitamin Anda
Sms/whatsapp Ell : 016-7113576
Facebook : El Naomie
Email : suhaily.aj@gmail.com

Cod Area : Kulaijaya, Johor
Area Lain : Poslaju / CityLink

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...