January 10, 2018

CADANGAN PEMAKANAN UNTUK KANAK-KANAK AUTISME


Cadangan Pemakanan Untuk Kanak-Kanak Autisme | Menurut Wikipedia, autisme merupakan kecacatan perkembangan yang melibatkan fungsi otak. Meskipun begitu, rupa paras anak yang menghidap autisme kelihatan sempurna sama seperti kanak-kanak yang lain. Soal pemakanan untuk kanak-kanak autism perlu diberikan perhatian yang sama seperti perkembangan sosial mereka. Oleh yang demikian, ibu bapa sebaiknya mengambil tahu dan mengenali jenis makanan yang diperlukan untuk anak autisme.



<3 Karbohidrat Tanpa Gluten

Ibu bapa disyorkan memberikan anak autisme makanan daripada sumber karbohidrat tetapi tidak megandungi gluten seperti kentang, beras dan ubi-ubian. Gluten adalah sejenis protein yang terdapat pada gandum dan tepung. Gluten mengandung komponen protein yang disebut sebagai peptida. Dengan gluten, ia akan membuatkan otak menjadi lebih agresif. Makanan tinggi gluten seperti bijirin, mi, roti dan kuih-muih patut anda hindarkan.

<3 Diet Feingold & Diet Failsafe

Diet Feingold ini pada awalnya diperkenalkan oleh Ben Feingold yang dibuat khusus untuk anak-anak hiperaktif. Namun ia menunjukkan adanya keserasian terhadap anak-anak Autisme. Diet Feingold dan Diet Failsafe ini melarang sama sekali pengambilan makanan yang mengandungi pewarna,  perisa, bahan pengawet, serta beberapa jenis pemanis buatan yang banyak terdapat di dalam pembuatan roti, kek, mi serta manisan lain. Anak-anak autisme menunjukkan perkembangan positif terhadap diet ini.

<3 Elak Asid Salicyclic

Diet tanpa sejenis asid yang dinamakan Asid Salicylic juga dikatakan mampu membantu anak-anak Autisme kekal sihat. Asid ini terdapat dalam beberapa jenis buah seperti anggur, plum, buah ceri, tomato dan timun. Diet ini memberikan impak yang cukup baik kepada anak autisme.

<3 Suplemen dan Vitamin

Ibu bapa digalakkan memberikan anak-anak autisme ini suplemen dan vitamin bagi menambah tenaga mereka. Makanan tambahan daripada sumber omega 3, protein dan juga serat digalakkan untuk diambil setiap hari. Sumber makanan yang disarankan adalah seperti ikan salmon, minyak ikan kod serta ikan sardin.

Elakkan Jenis Makanan Ini

❌ Gula daripada jenis sukrosa, fruktosa atau gula olahan lain
❌ Sayur-sayuran yang mengandungi asid salyclclic
❌ Kekacang seperti kacang soya dan kacang hijau
❌ Kentang, ubi dan lobak
❌ Rumput laut dan agar-agar
❌ Daging yang diproses
❌ Susu dan produk tenusu
❌ Roti, pasta, mi
❌ Semua jenis biji-bijian spt gandum, jagung, oat serta beras

Secara peribadi, saya sangat mengesyorkan kanak-kanak austisme untuk mengamalkan minyak ikan Omega Guard dari Shaklee. Ini kerana Omega Guard ialah minyak ikan yang disuling 3 kali (sangat sukar nak jumpa syarikat yang suling sebanyak 3 kali kerana kosnya sangat tinggi), ianya selamat, berkesan dan tiada gula atau pengawet tambahan. Sangat berbaloi kerana kita dapat minyak ikan yang pure dan berkualiti.

Dan supplement ini perlu di ambil secara konsisten. Kerana hasilnya bukan sekelip mata. Ada customer yang anaknya disahkan autisme semasa berumur 4-5 tahun. Selain terapi, beliau juga berikan minyak ikan secara konsisten. Sekarang, anaknya dah berusia 9-10 tahun. Percakapannya dah okay, pembelajaran lebih fokus dan tingkah laku lebih baik.

Jika anak kita tiada masalah autisme sekalipun, sangat digalakkan amalkan Omega Guard. InshaAllah, mereka akan lebih fokus dan cemerlang di sekolah. Omega Guard juga baik untuk kesihatan pari-paru dan mengurangkan serangan asthma.


40% daripada kanak-kanak yang mengambil Omega-3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam pelajaran, membaca, mengeja dan tingkah laku



DHA dan EPA meningkatkan kesihatan dan fungsi otak


Testimoni Omega dan Lecithib menguatkan daya ingatan dan fokus anak


Dr. Sheikh Muzaffar (angkasawan pertama Malaysia) juga memberikan supplement DHA untuk anak-anaknya agar kuat imun badan dan bijak


MENGAPA MESTI MEMILIH SHAKLEE

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik


NAK DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE HARI INI? 

POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA

Jom daftar sebagai ahli Shaklee untuk menikmati potongan harga yang menjimatkan. . Bagaimana untuk mendaftar sebagai Ahli Shaklee?

Mudah sahaja. Klik pada "JOIN NOW"


 ===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp ke 016-7113576


Anda juga boleh dapatkan produk Shaklee secara ONLINE dengan hanya menggunakan kad debit/kad kredit.

Klik Di Sini Untuk Belian Secara Online >> OMEGA GUARD

Harga :
Omega Guard (90 kapsul) RM136


COD Shaklee Kulai, COD Shaklee Senai, COD Shaklee Skudai, COD Shaklee Taman Universiti, COD Shaklee Tampoi, COD Shaklee Bandar Baru Uda, COD Shaklee Kota Tinggi, COD Shaklee Johor Bahru, COD Shaklee Pasir Gudang, COD Shaklee Singapura (Singapore)



Email : suhaily.aj@gmail.com 
Like Fb Fanpage : Success Familia
Ig : el_naomie 


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...