March 18, 2019

KERAP KEBAS TANGAN PETANDA CARPAL TUNNEL?



Memandangkan ramai yang berkemungkinan menghidapi masalah ni, saya nak share supaya kita sama-sama boleh cegah


Kalau korang selalu rasa Kebas Tangan, Mungkin Sindrom Carpal Tunnel Puncanya

Kerap sakit dan kebas-kebas tangan dan jari? 

Sehinggakan nak mengangkat barang pun mudah terjatuh? Ada ketika rasa sakit pada pergelangan tangan sehingga sampai ke lengan sehingga tak tertahan?


Rasa lemah pada bahagian tangan dan boleh menyebabkan barang yang dipegang jatuh tiba-tiba. Pegang telefon atau surat khabar pon boleh terlepas.


Kerap sakit dan kebas pada bahagian tangan dan jari kemungkinan besar disebabkan oleh Sindrom Terowong Karpus (Carpal Tunnel Syndrome).

Perkara ini sering berlaku kepada golongan banyak bekerja dengan menggunakan tangan.

Semua orang bekerja guna tangan kan?

Tapi ada beberapa golongan kerjaya yang memang banyak menggunakan tangan contohnya seorang guru, tukang masak, tukang jahit, pengendali mesin, penulis, blogger, peniaga online, kerja mengangkat kotak-kotak berat di kilang dan sebagainya


Apa itu Sakit Sindrom Terowong Karpus (Carpal Tunnel Syndrome)?

Carpal Tunnel Syndrome adalah satu keadaan dimana berlaku tekanan kepada saraf Median (‘Median Nerve’) di pergelangan tangan seseorang. Ia dua kali ganda lebih kerap berlaku kepada wanita berbanding lelaki dan dalam 80 peratus kes, pesakit berusia lebih daripada 40 tahun.


.
Ia boleh disebabkan oleh tekanan daripada persekitaran luar tangan atau daripada dalam terowong pergelangan tangan (‘Carpal Tunnel’) itu sendiri. Simptom Sindrom Carpal Tunnel bermula secara perlahan-lahan dengan rasa sakit pada bahagian pergelangan tangan yang boleh melarat ke bahagian tangan dan lengan.

Pencegahan Dan Kawalan Dengan Supplemen

Sebagai langkah pencegahan dan kawalan, kita boleh amalkan beberapa supplemen yang sangat bagus untuk membantu masalah kebas-kebas dan sakit tangan ini. Antaranya ialah:

.
1. B Complex ~ kebas pada anggota badan merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin B12. Jadi, pengambilan vitamin B Complex amat sesuai kerana mengandungi 8 jenis vitamin B termasuk vitamin B12. B Complex Shaklee merupakan kumpulan vitamin B yang paling lengkap. Info tentang B Compleks lebih lengkap boleh klik sini.


2. Omega Guard ~ Minyak ikan berfungsi sebagai anti radang pada sendi dan saraf. Rasa kebas juga boleh disebabkan oleh masalah sistem saraf yang lemah. Ia juga berfungsi untuk melancarkan aliran darah ke seluruh badan. Omega Guard Shaklee adalah bebas daripada logam berat kerana telah melalui proses penyulingan yang ketat dan terkawal. Minyak ikan Shaklee diekstrak daripada isi ikan dan bukannya daripada hati (liver).

3. Ostematrix - Kalsium, magnesium yang penting untuk tulang dan saraf. Lebih-lebih lagi bila usia dah mencecah 30 tahun


Jom cegah dari awal.

BAGAIMANA BELI SHAKLEE PADA HARGA MURAH? 

Ingin dapatkan Diskaun Harga Ahli 15%-33% daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee dan nikmati potongan harga yang menjimatkan.

Bagaimana untuk mendaftar sebagai Ahli Shaklee? Mudah sahaja anda klik pada gambar di bawah “JOIN NOW”


Klik di sini untuk Daftar Sebagai Ahli Shaklee Untuk Lebih Penjimatan

===========
CARA ORDER :
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke +60167113576
Link whatsapp, KLIK > Klik untuk terus ke Whatsapp

ATAU, 

Jika anda mahu membeli sendiri secara online, tanpa mahu menjadi ahli,

KLIK SINI > Order Secara Online : Pilihan semua produk Shaklee
*Boleh menggunakan kad debit/kad kredit. 


Pengedar Shaklee Kulai, 
Pengedar Shaklee Senai, 
Pengedar Shaklee Pasir Gudang, 
Pengedar Shaklee Tampines, 
Pengedar Shaklee Singapore, 
Pengedar Shaklee Felda Tenggaroh,
Pengedar Shaklee Mersing, 
Pengedar Shaklee Larkin, 
Pengedar Shaklee Bandar Baru Uda, 
Pengedar Shaklee Putriwangsa



EMAIL : suhaily.aj@gmail.

2 comments:

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...