June 19, 2020

KELEBIHAN ESP SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Kelebihan ESP Shaklee untuk ibu hamil |Esp Shaklee ialah (Energizing Soy Protein) minuman protein yang bersumberkan acang soya non-Gmo yang rendah lemak, sangat berkhasiat dan berkualiti. Ia berbentuk serbuk dan boleh di bancuh bersama minuman kegemaran.

Soya ialah sumber protein yang kaya dengan asid amino yang badan perlukan untuk pertumbuhan semula sel.

Kacang soya dari shaklee ialah non GMO, bukan soya biasa yang dijual dipasaraya.

Apa itu non GMO?

Non GMO bermaksud non genetically modifiied organism. Soya Esp ini langsung tidak diubah genetiknya. Semuanya adalah asli. Kebanyakan produk soya di dunia ialah dari sumber GMO. Tetapi Shaklee sangat menjaga kualiti dengan hanya menggunakan jenis Non GMO.

Fakta tentang ESP SHAKLEE ini bukan sahaja baru dikeluarkan, malah sudah lebih 50 tahun. Lebih kurang sebaya dengan mak ayah kita. Dan Shaklee merupakan syarikat pertama yang mengeluarkan produk kaya protein berasaskan soya.


ESP Shaklee boleh di blend bersama buah- buahan. Perlu bancuh menggunakan air sejuk ataupun air suhu bilik demi untuk memelihara protein dari musnah akibat suhu yang tinggi. Tidak boleh guna air panas ya.
ESP Shaklee sangat bagus untuk ibu-ibu hamil yang mahukan tenaga.
Ia juga membantu menaikkan Hb ibu, malah membantu mengurangkan kesan stretchmark selepas bersalin.

🎉Soya ESP ini mengandungi nilai Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39 yang mana ia sangat sesuai pada ibu yang mengalami masalah diabetes semasa hamil.

🎉Kerana 1 hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang tidak gemar ataupun tidak suka minum susu,boleh digantikan dengan soya ESP soy protein ini kerana rasanya tidak muak & juga rasanya manis-manis buah, ia juga tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna & perasa tiruan.

🎉Soya Esp ini mudah dihadam & ia juga membekalkan kalsium,protein & karbohidrat yang sempurna untuk ibu dan bayi dalam kandungan.

🎉Dalam ESP juga ada mengandungi B6 yg terkenal dgn keupayaan utk kecantikan dalaman dan luaran.Vitamin B6 boleh juga membantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya, segar & nampak lebih cantik. Kulit juga semakin gebu dan anjal.

🎉Dalam kandungan ESP ini juga mengandungi Lysine di mana  Kandungan Lysine ini boleh membantu ibu menghilangkan keletihan,kepenatan,rasa loya,menggigil,tiada selera makan & anemia..

Kebaikan ESP Untuk Ibu Hamil.

1.Meningkatkan imuniti badan ibu hamil.

Selain kandungan vitamin C,protein juga adalah bagus untuk menguatkan imuniti. Lagipun protein ESP lebih selamat dan mudah dicerna oleh ibu hamil dan juga bayi.

2.Esp Shaklee dapat Mengawal berat badan ibu hamil dan mengelakkan diabetes ketika hamil.

ESP adalah minuman protein rendah glisemik(GI). Makanan yang rendah glisemik melambatkan penyerapan glukosa diusus kecil.

Ini membuatkan kita akan rasa lebih kenyang untuk tempoh yang lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang sedikit.

3. Membantu pembentukan otot dan otak bayi dalam kandungan.

Protein sangat penting untuk pembentukan otot ibu selain membantu dalam proses sewaktu kelahiran.

Protein juga diperlukan untuk membina otot bayi dalam kandungan. Ibu hamil ini juga biasanya akan kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan.

Jadi dengan pengambilan protein ESP yang mencukupi,in sha Allah masalah ini dapat di kurangkan dan mampu diatas sebaiknya.

Protein soya ini juga penting untuk perkembangan otak bayi.Otak kita terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada protein.

Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini.

4.Membantu memiliki kulit yang cantik.

Protein ini diperlukan untuk penghasilan sel-sel kulit yang baru menggantikan sel-sel kulit yang telah mati.

Dengan ESP Shaklee,kulit ibu hamil dan bayi dalam kandungan akan lebih cantik dan gebu.

5.Protein soya membekalkan tenaga dan kecergasan sepanjang hari walaupun ketika hamil

ESP membantu bekalkan tenaga yang extra dan  berpanjangan sepanjang hari terutamanya bagi ibu hamil yang mengalami morning sickness dan alahan yang teruk.


No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...