June 19, 2020

SHAKLEE KULAI JOHOR | PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C LAIN DI PASARAN

Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan vitamin C lain di pasaran | Di pasaran ada pelbagai brand vitamin C. Ada yang mahal, ada yang murah, ada yang berpatutan. Kenapa ada perbezaan harga sedangkan ia tetap vitamin C?

Sebenarnya paling penting kita kena check adakah vitamin C tersebut jenis semulajadi atau vitamin sintetik.

Jom kita terus lihat apa perbezaan Vitamin C Shaklee dengan brand lain. Antaranya :

1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik!
Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama!

2. Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'
Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti!

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!
Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari!

4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids bersamanya



Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids?
Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan
Vitamin C sukar diserap jika vitamin tersebut mengandungi gula. Banyak vitamin di pasaran manis kerana diletakkan gula tiruan. Sebaliknya, Shaklee tidak mengandungi sebarang pemanis tiruan.

Jadi pilihlah yang terbaik dikalangan yang terbaik :)

Jom dapatkan vitamin C Shaklee untuk sekeluarga



No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...