January 22, 2014

Kesan Sampingan Makan Vitamin Shaklee

"Makan supplement boleh jadi gemuk"

"Baby akan besar kalau makan supplement masa mengandung"

"Tak boleh selalu sangat makan supplement ni..nanti rosak buah pinggang"


Pernyataan di atas adalah antara sebab kebanyakan orang takut untuk mengambil supplement. Alasan ini jugalah yang menjadikan mereka tidak konsisten bila consume vitamin.


Vitamin boleh memberi kesan sampingan jika :-


1. Pengambilan vitamin melebihi dos yang disyorkan. Vitamin larut lemak umpamanya jika diambil berlebihan akan berkumpul dalam aliran darah dan boleh menyebabkan keracunan bila mencapai paras kepekatan yang tinggi. Vitamin C pula jika diambil lebih 2000mg sehari boleh menyebabkan cirit-birit.


2. Pengambilan yang banyak (kalsium) dalam satu masa juga boleh membebankan fungsi buah pinggang. Samada kerosakan pada buah pinggang ataupun batu karang. Seeloknya jangan lebih 600mg dalam 1 masa. Kerana itu Ostematrix Shaklee sebiji 250mg.


3. Kurang minum air, ini adalah kerana air diperlukan untuk penyerapan secara optimum. Jika anda makan vitamin C tetapi kurang air, maka ia ditandai dengan batuk. Vitamin larut air memerlukan air yang mencukupi untuk larut. Minum 200ml / segelas kecil setiap sejam.

4. Salah faham. Contohnya selepas pengambilan vitamin B-Complex, air urin akan berwarna lebih pekat. Itu normal dan bukan kesan sampingan.

5. Pengambilan vitamin sintetik (dalam botol ada silica gel) untuk jangka panjang dibuktikan melalui penyeledikan memberi lebih kesan buruk kepada buah pinggang berbanding kebaikan. Shaklee 100% semulajadi! Kerana itu anda tidak berjumpa silica gel dalam botol Shaklee sepertimana dalam beras, tepung, biskut.


MAKA DENGAN ITU...NAK DAPATKAN KESIHATAN OPTIMUM.. PERKARA DI ATAS SEWAJARNYA DIELAKKAN! 


KESAN UTAMA setelah mengambil vitamin Shaklee ini ialah :

  1. Badan rasa lebih bertenaga kecuali mereka yang kurang air maka badan akan menjadi semakin letih.
  2. Perasaan yang gembira dan mood yang lebih stabil.
  3. Badan tidak mudah rasa lesu dan letih.
  4. Sentiasa rasa bersemangat.
  5. Fikiran lebih positif.
  6. Tidak mudah stress dan mudah menangani masalah dengan baik dan tenang.
  7. Kita tidak akan mengalami kurang darah dan tekanan darah yang stabil.
  8. Membantu melancarkan sistem perkumuhan dengan lancar terutama apabila cukup air dalam sehari
  9. Badan mempunyai sistem imun yang tinggi dan mudah sembuh jika sakit

Buktinya pada testimoni pengguna tegar Shaklee untuk tempoh lebih 20 tahun. Nampak perbezaannya?
 Mary and Her Sister are Identical Twins. Mary Anderson from Evansville, Indiana has been a regular user of the entire line of Shaklee products for over 20 years. Mary’s sister rarely uses Shaklee products preferring to use products made by other companies. Even though they were born with the same genetic code, Mary has more energy, feels better, looks younger and is healthier than her non-Shaklee twin sister. Mary has “unbounded energy” at age 69. Mary is very active with her church and does volunteer work. She is President of her local Republican Women’s Organization.

Everyone thinks this mother of 4 and grandmother of 6 teenagers is younger than 69! Mary’s husband is 77 and he uses Shaklee products, too. “No one ever guesses his age, either!”

Here is Mary and her twin sister at age 4
Here is another picture of them at age 69

One of them used Shaklee products…can you guess which one?


Oleh yang demikian, tidak perlu ragu-ragu untuk mengambil supplement Shaklee kerana takutkan kesan sampingan. Mungkin kesannya lain jika anda mengambil supplement sintetik. Oleh itu ambillah supplement semulajadi Shaklee, bukan supplement sintetik, bagi mendapatkan khasiat dari sumber yang betul.

Untuk Maklumat lanjut tentang keahlian /Pembeliaan produk@menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui 
Perunding Vitamin Anda 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 906151] 
♥ Contact No : 016-7113576 
♥ Emel : suhaily.aj@gmail.com 
LIKE MY FanPage: El Naomie Vitamin's House

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...