July 13, 2017

KENAPA BAYI BARU LAHIR MENYUSU DENGAN KERAP?

Assalamualaikum, salam sejahtera semua 😊

Ada ke kat sini kawan-kawan yang sedang berpantang?

Semoga ibu berpantang dipermudahkan segala urusan. Hari ini nak share tentang tempoh penyusuan susu ibu.

Biasanya kan, baby (newborn) akan menyusu dengan kerap. Ini kerana susu ibu mudah dicernakan. Mudah dihadam. Jadi, baby akan cepat lapar dan kerap menyusu.

Ikut pengalaman saya sendiri dulu, baby saya menyusu setiap setengah jam ke satu jam
Kerap kan? Orang kata normal.

Baru-baru ini, saya call kawan saya yang tengah pantang. Masa tu baru 30 hari. Dia cakap, baby dia akan tidur 2 jam ke 3 jam sebelum penyusuan seterusnya. Bestnya, dapat ibu rehat semasa baby tidur.

Saya tanya apa yang dia makan masa pantang ni.

Beliau cakap, dia amalkan minum ESP 2-3 kali sehari. Hasilnya, susu beliau pekat dan mengenyangkan baby. Sebab itu, baby tidur lama. (Tak macam baby saya dulu hehe).

Selain itu, beliau amalkan Full Set Vitamin Ibu Pantang Shaklee. Beliau ni bersalin secara caesarian. Bersalin kali ke 3. (sebelum itu ada seorang anak lelaki dan sepasang kembar perempuan)

Dalam masa seminggu, doktor yang check luka czer kata, luka nya bercantum baik dan cantik. Doktor siap tanya, awak makan apa? Kawan pun jawap makan vitamin Shaklee seperti Vitamin C, B Complex, ESP dan lain-lain. Doktor cakap, bagus dan boleh teruskan.

Selain tu, beliau ni takut nak berurut awal. Seram katanya. First time bersalin secara caesarian. Hari ke 30 baru dia panggil tukang urut. Biasanya la kan, orang lepas bersalin kalau lambat urut, urat akan keras dan badan masuk angin.

Tapi, amazing sebab tukang urut kata badan kawan saya ni tak ada angin langsung. Urat pun lembut. Nak tau apa rahsia dia selain pakai stokin?

Haaa dia amalkan Omega Guard hari-hari. Jadi, badan panas dan urat tak keras. Siapa yang ada rasa sejuk-sejuk masa pantang tu, amalkan la Omega Guard Shaklee. Anda dan anak pun dapat sumber Omega 3 yang termasuk DHA untuk otak. Best tau! 😍

Lagi satu, sekarang ni biasa sangat baby baru lahir ada kuning kan? Alhamdulillah, anak kawan ni tak ada kuning langsung. Nak tau rahsia dia???

Dia amalkan Vitamin E Complex. Pernah dengar petua orang yang kalau baby kuning, bagi minum susu kambing? Kenapa? Sebab susu kambing kaya vitamin E.

Best dengar sharing dari kawan saya ni. Ini pertama kali beliau amalkan full set vitamin Shaklee dari semasa mengandung hingga berpantang. Sebelum ini, beliau hanya sempat kenal dengan Shaklee semasa menyusukan anak kembar beliau. Kali ni baru dapat rezeki makan dari semasa mengandung.

Alhamdulillah, dia puas hati dan suggest saya pulak untuk mengandung dengan full set vitamin Shaklee, ahaks! 😄😄😄

Hari ke 34, kami chat di telegram. Berat badan turun 19kg! Wow!

.

.

.
Mengapa mesti memilih Set Pantang Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik
.
NAK DAPATKAN SET PANTANG SHAKLEE HARI INI? POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA
Daftar sebagai ahli Shaklee untuk menikmati potongan harga yang menjimatkan. 
===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp ke 016-7113576
Anda juga boleh dapatkan Set Pantang Shaklee secara online dengan hanya menggunakan kad debit/kad kredit. 
.

COD Shaklee Kulai, COD Shaklee Senai, COD Shaklee Skudai, COD Shaklee Taman Universiti, COD Shaklee Tampoi, COD Shaklee Bandar Baru Uda, COD Shaklee Kota Tinggi, COD Shaklee Johor Bahru, COD Shaklee Pasir Gudang, COD Shaklee Singapura (Singapore)
Email : suhaily.aj@gmail.com
Like Fb Fanpage : Success Familia

.
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'..
LIKE MY FanPage : Success Familia
IG : el_naomie

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...