October 06, 2017

Inilah Vitamin Yang Ibu Saya Amalkan

Inilah Vitamin Yang Ibu Saya Amalkan | Ibu saya berusia 59 tahun. Alhamdulillah masih dikurniakan kesihatan yang baik dan masih bergerak aktif.

Namun, di sebalik itu sebenarnya ibu saya pernah diserang dengan minor stroke. Semua itu berlaku gara-gara tekanan darah yang naik kerana terlalu kuat bekerja. Sangat kurang waktu rehat. Ibu saya pitam di tempat kerja dan terus dibawa ke hospital.

Ibu saya disahkan menghidap minor stroke. Duduk di hospital lebih kurang 4-5 hari (saya tak berapa ingat). Walaupun tak sihat, namun ibu tetap kuat semangat sebab tak nak anak-anak risau. Ibu masih boleh berjalan di ketika itu cuma kurang stabil. Yang paling ketara dan agak sedih ialah perawatakan ibu berubah. Banyak benda yang ibu lupa kesan dari minor stroke tersebut.

Selain makan ubat, saya ikhtiarkan beri ibu supplement Shaklee. Saya berikan Vivix kerana ia terbaik untuk sel, saraf dan tambahan pula Vivix dalam bentuk cecair. Senang nak minum.

Berkat konsisten minum Vivix, alhamdulillah tangan sudah boleh diangkat, dan mula bergerak aktif semula. Daya ingatan pun semakin baik. Stroke ni dia effect pada saraf. Sebab itu orang yang menghidap stroke perlukan supplement untuk membaiki sel dan saraf yang terjejas.

Kini, vitamin yang ibu konsisten makan ialah Ostematrix dan Omega di samping vitamin-vitamin lain.


Duit boleh dicari, tapi kesihatan ibu paling utama buat kami. Dah banyak jasa dan pengorbanan ibu selama membesarkan kami adik beradik. Doa kami sentiasa mengiringi supaya mak sentiasa diberi kesihatan yang baik, dapat beribadah dengan baik dan sentiasa dalam rahmat Allah SWT.

Jika anda mencari vitamin yang sesuai untuk ibu ayah (mengikut keperluan individu), boleh hubungi saya untuk consultation.

Ell,
Shaklee Consultant
Whatsapp/ Call : 0167113576

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'..

LIKE MY FanPage: Success Familia
Follow my IG : el_naomie

No comments:

Post a Comment

PENTING KE PROTEIN UNTUK TUBUH BADAN KITA?

PENTING KE PROTEIN NI? | Ada di antara kita yang mula tahu kepentingan protein kerana ingin kuruskan badan. Tapi sebenarnya kepentingan prot...